Today's Pick: Manatee - See cows - Dugong

 

menatee.jpg
Manatee | See cows | Dugong @Sumber: Bing

Manatee

Manatees are closer cousins to elephants than to fellow sea mammals like whales and dolphins. They follow a fully herbivorous diet of sea grasses and other marine plants – so these fish don’t need to worry about being eaten by the manatee on our homepage.

Human activity is a substantial threat to these creatures, known as ‘sea cows’, which are often hurt or killed by boat propellers. But the good news is manatee populations near Florida in the United States, where our photo has been taken, have improved since their low point in the early 1990s, when it was thought only about 1,200 were left. There are estimated to be 5,000 or more in Florida today and at least 13,000 worldwide.

menatee.jpg

Manatee @ See cows @ Dugong - Definitely NOT SIAKAP! 😅









Facts:
Dugongs are cousins of manatees and share a similar plump appearance, but have a dolphin fluke-like tail. And unlike manatees, which use freshwater areas, the dugong is strictly a marine mammal. Commonly known as "sea cows," dugongs graze peacefully on sea grasses in shallow coastal waters of the Indian and western Pacific Oceans.

Comments

  1. jumlahnya tidak banyak, semoga saja bisa tetap lestari kedepannya

    ReplyDelete
  2. Manatees are a bit silly looking but cute too. We have them here and sometimes they get caught in the fishing nets or washed ashore when they are sick. Our marine conservation does a good job rescuing them. Following you

    ReplyDelete
  3. subhanallah kejadian Allah kan? walau dugong x hensem tp tetap makhluk Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah.. hehe betul tu kan, x ensem tapi comel juga lah hehe

      Delete
  4. Replies
    1. Katanya di kawasan pantai sebelah melaka ada, wallahua'lam

      Delete
  5. Saya baru sekali melihat Dugong, itupun di sea world Ancol Jakarta 😄. Tak sangka bentuknya bulat lucu gemas 😁. Kasihan banyak yang mati karena terkena baling2 kapal. Tapi syukurlah kalau populasi mereka sedikit meningkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya syukur kerana skg sudah sedikit meningkat populasinya

      Delete
  6. comel lah binatang ni.macam gabungan hippo dengan dolphin.hi3

    ReplyDelete
  7. haiwan yang agal lucu rupanya dan ada nilai sejarah hehehe

    ReplyDelete
  8. Perkongsian yang terbaik. Menambah pengetahuan pembaca.

    ReplyDelete
  9. Selalu tengok dalam tv je. Spesis ni makin kurang

    ReplyDelete
  10. comel rupa haiwan dalam air ni rasa nk peluk2 je

    ReplyDelete
  11. Dulu kat kampung ada seekor haiwan laut yang di gelar olh penduduk tempatan sebagai "Gajah Mina" terdampar ke pantai.. x pasti pulak adakh Gajah Mina = Manatee ni.. Tapi memang besar..

    ReplyDelete
  12. dah alam x jumpa lembu laut ni di negara kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian mereka semakin pupus, sama mcm penyu

      Delete
  13. kadang fikir jadi haiwan lagi baik ye.... bebas dalam air

    ReplyDelete

Post a Comment

My Shoppe Updates

My Shoppe Updates
Welcoming 2022 - Free shipping + 10% Cash back return

Track My Shipping

Popular posts from this blog

Resepi Asam Pedas Ikan Mak Zamnah

Kebaikan Minyak Kelapa Dara

Nur Aziz Online Kini Boleh Terima Transaksi Luar Negara